CarcassonneCZE @CarcassonneCZE Discord RSS

Vítejte na fóru věnovanému deskové hře Carcassonne! x


Avatar
RECENZE 6. rozšíření Král, hrabě a řeka
téma založeno uživatelem LunarHexagon - 30.9.2021, 14:17

Uživatele, kteří přidali do tohoto tématu příspěvek: [ZRUŠIT filtrování příspěvků]
LunarHexagon 1
#1
6. rozšíření Král, hrabě a řeka

Text recenze:

Šesté rozšíření hry se skládá ze tří hlavních částí, přidává řeku pro zvětšení startovací oblasti, která se mění dle toho, jak hráči pokládají karty řeky pokud máte hru v druhé edici, lze řeky zkombinovat a prodloužit (nebo s domácími pravidly prostě postavit řek více), co je podstatnější, jeden konec řeky obsahuje i sopku pro okamžité zapojení draka do hry a umožnění jeho pohybu při prvním přiložení karty s "pohybem draka", irelevantní, pokud nehrajete s daným rozšířením, dále přidává sadu kartiček nebo velkých destiček (dle staré či nové edice) s městem Carcassonne, které funguje jako základ pro hru anebo jako nová mechanika pro invazi do právě uzavřených struktur při splnění určitých podmínek, poté žetony a partičky krále a rytíře, ty jsou novou mechanikou pro zisk bodů na konci hry tomu, kdo uzavřel největší město anebo cestu, dále menší přídavek svatyní, které fungují identicky jako kláštery až na rozdíl v tom, že při sousedění těchto dvou struktur se vyhodnocuje pouze ta první uzavřená a figurka (meeple) z druhé se vrací s prázdnou

Odkaz na položku v Carcapedii:
#1238
#1347

POZNÁMKA: V nové edici přibila na dvou kartičkách zahrada pro rozšíření #1265, které je součástí i dalších rozšíření nové edice hry Carcassonne.

PLUSY
+více řek za mě neuškodí
+řeka napravuje jeden nedostatek rozšíření s drakem (drak je ve hře už od začátku)
+město Carcassonne funguje pro hry více hráčů jako skvělá alternativa k řece, pokud se nechcete mačkat u té jedné kartičky (řeku lze stále použít i s městem)
+svatyně jsou zajímavým zpestřením jinak klidných klášterů
+král a rytíř jsou dalšími body až na konci hry a dělají hru napínavější


MÍNUSY
-starosta ve městě Carcassonne může být dosti nezdolný při přesunu na město do míry, že pouze jiný starosta něco zmůže (a na rozdíl od připojení se k městu jinými metodami, zde to probíhá vždy těsně před vyhodnocováním)
-v rámci větších her je téměř nemožné použití krále a rytíře dle pravidel vzhledem k velice obtížnému počítání celkového počtu všech ukončených měst a hlavně cest na konci hry
[Obrázek: green-meeple.png]L.H.[Obrázek: green-meeple.png]
[-] 1x   Chmura




Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)