CarcassonneCZE @CarcassonneCZE Discord RSS

Vítejte na fóru věnovanému deskové hře Carcassonne! x


Avatar
Dotaz na obsazování města více figurkami
téma založeno uživatelem [email protected] - 11.1.2024, 10:25

Uživatele, kteří přidali do tohoto tématu příspěvek: [ZRUŠIT filtrování příspěvků]
Bumsakalaka 1 pichova@email.cz 2 šmoula 1
#1
Dobrý den, úplně jsem nepochopila jakým způsobem se může přiložit kartička tak abych v pozdějších fázích mohla získat převahu rytířů v založeném městě. V pravidlech se tato kapitola tuším jmenuje více figurek na jednom území. Můžete mi prosím vyfotit nějaké ilustrační situace. Mockrát děkuji. Monika
#2
Ahoj,
v pravidlech je to pěkně uvedené. Nemám zrovna po ruce hru, tak přidávám obrázek + nějaký komentář
Jde hlavně o to, že můžeš umístit figurku do neobsazeného města a to je na prvním obrázku splněno, byť se může zdát, že se jedná o jedno město, není tomu tak. Existuje totiž kartička (v rozšíření), která tyto 3 města rozdělí, popř. pokud by nebylo město do konce hry uzavřené, tak získá jak červený, tak i žlutý pár bodů za nedokončené město.
Na druhém obrázku je přiložena kartička, která tyto 3 města spojuje a zároveň uzavírá. Tím pádem je město dokončeno a červený tam má 2 figurky a žlutý jen 1. Červený má převahu - získá body, žlutý nezíská nic. Figurky se vrací zpět hráčům.
Stejný princip platí i pro cesty a HLAVNĚ LOUKY.
Pokud ještě není něco jasné, tak se klidně ptej Usměvavý

Přiložené soubory Miniatury
   
[-] 1x   adahy
Odpovědět
#3
(11.1.2024, 11:10)šmoula Napsal(a): Ahoj,
v pravidlech je to pěkně uvedené. Nemám zrovna po ruce hru, tak přidávám obrázek + nějaký komentář
Jde hlavně o to, že můžeš umístit figurku do neobsazeného města a to je na prvním obrázku splněno, byť se může zdát, že se jedná o jedno město, není tomu tak. Existuje totiž kartička (v rozšíření), která tyto 3 města rozdělí, popř. pokud by nebylo město do konce hry uzavřené, tak získá jak červený, tak i žlutý pár bodů za nedokončené město.
Na druhém obrázku je přiložena kartička, která tyto 3 města spojuje a zároveň uzavírá. Tím pádem je město dokončeno a červený tam má 2 figurky a žlutý jen 1. Červený má převahu - získá body, žlutý nezíská nic. Figurky se vrací zpět hráčům.
Stejný princip platí i pro cesty a HLAVNĚ LOUKY.
Pokud ještě není něco jasné, tak se klidně ptej Usměvavý
Moc děkuji za odpověď. Teď už to tak nějak chápu.Dnes jsme hráli a protože jsme úplní začátečníci, stane se nám , že v některých situacích jsme si nebyli úplně jistí. Příště budu fotit, a doptam se , jestli mohu na praktických případech.
[-] 1x   Fanny
Odpovědět
#4
Jasne, radi poradime!
Odpovědět




Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)


This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.
Forum use Krzysztof "Supryk" Supryczynski addons.