CarcassonneCZE @CarcassonneCZE Discord RSS

Vítejte na fóru věnovanému deskové hře Carcassonne! x


Avatar
KE STAŽENÍ-PRAVIDLA Opat v2
téma založeno uživatelem peťul - 3.1.2015, 13:06
#11
(18.3.2016, 12:03)Asusik Napsal(a): Jak jsem slíbil, poupravil jsem Návod k Opatovi (tímto děkuji @peťul  za základní návod)
Tento návod je cílen na novou edici Carcassonne.
V ní je zatím málo rozšíření. Cílem je přinést více hracích možností i bez dalších rozšíření této edice.
V podstatě se jedná o provázání  rozšíření Opat (v2), Kláštery a Vinice (v1).
Žádám tímto o připomínky a doporučení.

PS: Pro první edici by to chtělo pravidla upravit, tak aby se neztratila možnost hrát uvedená rozšíření v celém rozsahu.

Nějaká ta připomínka/dotaz by byla:
  1. V návodu je "Opata může hráč umístit ve svém tahu místo svojí figurky. Lze jej umístit pouze na klášter nebo zahradu, ve kterých zatím není umístěn žádný mnich ani opat." Následně se mluví o vyhodnocování "zahrady s mnichem". Zajímalo by mě, jak se proboha mnich do té zahrady mohl dostat, když "Note that followers other than the abbot cannot be placed on a garden." (Kompletní anglická pravidla v. 7.4, strana 118, poznámka 338). Umístění figury je zde popsáno následovně: "When placing a tile with a cloister or a garden, you may place either a normal follower or your abbot.(335) The normal follower is placed as usual whereas the abbot must be placed on the cloister or garden you’ve just placed.(336) (337) (338)". To "as usual" ale podle mě znamená "jako obvykle", tj. na cestu, do hradu, nebo na louku, ale ne do zahrady! Totéž tvrdí i tabulka "Summary of Figure Characteristics" na straně 217 angl. návodu.
  2. Pak by ovšem nemělo smysl vyhodnocovat mnicha v zahradě: "Pokud je zahrada s mnichem obklopena čtyřmi kartičkami (vertikálně a horizontálně), získá hráč 5 bodů a figurka se vrací hráči zpět do zásoby."
  3. Podle "Opata může hráč umístit ve svém tahu místo svojí figurky. Lze jej umístit pouze na klášter nebo zahradu" by opat nesměl do opatství. To mi moc smyslu nedává (Je tam už podle názvu jaksi doma, že ano..), navíc opatství je také klášter. A jelikož "The player may deploy a follower to the abbey as a monk." a opat je follower, není myslím o jeho oprávnění vstupovat do opatství pochyb.
  4. Vyhodnocení klášterů s opaty na konci hry chápu (doufám, že správně) jako neoficiální pravidlo. V angl. návodu jsem totiž pro výpočet "Hráč dostane 1 bod za každou kartičku, která umístěná vertikálně a horizontálně (tedy v kříži) včetně kartičky, na které je klášter." nenašel žádnou zmínku. Považuji to ale za hezké doplnění pravidel. Totéž by analogicky mělo platit pro opatství.
  5. Otázka: Jak s pravidly "mnich v zahradě" a hodnocení dle bodu 4 na turnajích a v cizině?
Odpovědět
#12
No my to hráváme dle pravidel z BigBoxu 2017 (reprint 2020) str. 9 - 

[Pouze registrovaní a přihlášení uživatelé mohou zobrazit URL odkazy - klikněte ZDE pro přihlášení/registraci.]



Na zahradu můžete umístit opata. V takovém případě platí pro zahradu stejná pravidla jako pro klášter. Opata však můžete také umístit na klášter jako mnicha. Opata tedy můžete umístit na klášter nebo na zahradu, družiníka však na zahradu umístit nemůžete.

Takže opata můžeš umístit na zahradu a nebo na klášter. Pokud v tahu neumístíš figurku, tak si můžeš vzít opata zpátky do zásoby a započítat si získané body. Na konci hry nic neuvádí, takže počítáme stejně jako klasický meeple na klášteru. Jinak do opatství bych ho normálně dal...
[-] 1x   Fanny
Odpovědět
#13
BigBoxem (ve staré grafice) jsme taky začínali, ale opat tam ještě nebyl. Dodnes ho ani nemáme, to rozšíření se nedá dost dobře sehnat (Radu uvítám..)

Ale k tématu: O opatovi je tedy asi vše jasné, ale s tím mnichem (=malým/velkým družiníkem n. vozíkem) v zahradě jdou doplňková pravidla v 

[Pouze registrovaní a přihlášení uživatelé mohou zobrazit URL odkazy - klikněte ZDE pro přihlášení/registraci.]

tak trochu proti standardním.
Odpovědět
#14
Pozor tu je este jedna vec, ze Opata mozes zobrat z hru len v pripade, ak je zahrada alebo klastor neukonceny.

Cize ak prilozis poslednu 8-tu karticku tak uz opata nemozes stiahnut vo faze polozenia ale musis vyhodnotit vo faze Bodovania.

Hovorim to kvoli tomu, ze drak sa hybe medzi fazou 2 a fazou 3 :D
[-] 1x   PHeY
Odpovědět




Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)


This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.
Forum use Krzysztof "Supryk" Supryczynski addons.