-Nedávno jsem na internetu narazil na pravidla ke "kartám zvířat" pro Carcassonne Zimní krajinu. A protože se mě zdála velice zajímavá, předkládám je zde k posouzení. Originální pravidla jsem trošku upravil a doufám, že se vám budou líbit.
-Konstruktivní nápady na případné úpravy jsou samozřejmě vítány!
Pravidla pro karty zvířat pro hru Carcassonne Zimní krajina:
Basselope (mýtický kříženec zajíce, srnce a ptáka):
-Po umístění karty může hráč umístit lupiče na jednu z cest na kartě. Běžná pravidla umístění neplatí, takže můžete umístit lupiče na cestu, která je již obsazena.
-Toto zvíře je velice ceněno a tak za něj vlastník cesty získá 5 bodů.
Medvěd:
Všichni schopní muži odešli z města, aby ulovili medvěda.
-Ve městě, kde je umístěna tato karta získává hráč pouze jeden bod za každou kartu města, a to i tehdy, když je město dokončeno.
-Je-li na cestě umístěn medvěd, jsou body za cestu dvojnásobné (jsou-li na cestě dva medvědi, body za cestu se násobí pouze jednou).
Liška:
Pokud tato karta dokončí cestu, město nebo klášter hráč, který umístil tuto kartu, získává stejný počet bodů jako hráč, který vlastní oblast uzavřenou touto kartou.
Divoké prase:
Všechny plodiny jsou zničeny.
-Pole s divokými prasaty nepřináší sedlákovi žádné body spíše naopak. Při bodování sedlák ztrácí 1 bod za každé město (jsou-li na poli dvě karty z divokými prasaty, ztrácí 2 body za každé město).
Jelen:
Ve městě je maso vysoké zvěře velmi žádané.
-Za jeleny na louce získává sedlák při bodování další 2 body za každé město.
Vlk:
Vlci sežerou lupiče, takže silnice, které prochází těmito kartami, jsou bezpečné.
- Všichni lupiči, kteří jsou na této cestě, se vrací do zásoby hráče, který je umístil.
-Žádní noví lupiči nemohou být na této cestě umístěni.
Vrána:
Všude leží mrtvá těla. Vyhněte se této oblasti.
-Na všech osm okolních karet je zakázáno umístit jakoukoli figurku. Jen mnich má výjimku, protože je v bezpečí uvnitř kláštera. Proto jsou všechny figurky, kromě mnichů jsou z okolních karet okamžitě bez bodování odstraněny. (Návrat figurek do zásoby hráče, který je umístil).
-Konstruktivní nápady na případné úpravy jsou samozřejmě vítány!
Pravidla pro karty zvířat pro hru Carcassonne Zimní krajina:
Basselope (mýtický kříženec zajíce, srnce a ptáka):
-Po umístění karty může hráč umístit lupiče na jednu z cest na kartě. Běžná pravidla umístění neplatí, takže můžete umístit lupiče na cestu, která je již obsazena.
-Toto zvíře je velice ceněno a tak za něj vlastník cesty získá 5 bodů.
Medvěd:
Všichni schopní muži odešli z města, aby ulovili medvěda.
-Ve městě, kde je umístěna tato karta získává hráč pouze jeden bod za každou kartu města, a to i tehdy, když je město dokončeno.
-Je-li na cestě umístěn medvěd, jsou body za cestu dvojnásobné (jsou-li na cestě dva medvědi, body za cestu se násobí pouze jednou).
Liška:
Pokud tato karta dokončí cestu, město nebo klášter hráč, který umístil tuto kartu, získává stejný počet bodů jako hráč, který vlastní oblast uzavřenou touto kartou.
Divoké prase:
Všechny plodiny jsou zničeny.
-Pole s divokými prasaty nepřináší sedlákovi žádné body spíše naopak. Při bodování sedlák ztrácí 1 bod za každé město (jsou-li na poli dvě karty z divokými prasaty, ztrácí 2 body za každé město).
Jelen:
Ve městě je maso vysoké zvěře velmi žádané.
-Za jeleny na louce získává sedlák při bodování další 2 body za každé město.
Vlk:
Vlci sežerou lupiče, takže silnice, které prochází těmito kartami, jsou bezpečné.
- Všichni lupiči, kteří jsou na této cestě, se vrací do zásoby hráče, který je umístil.
-Žádní noví lupiči nemohou být na této cestě umístěni.
Vrána:
Všude leží mrtvá těla. Vyhněte se této oblasti.
-Na všech osm okolních karet je zakázáno umístit jakoukoli figurku. Jen mnich má výjimku, protože je v bezpečí uvnitř kláštera. Proto jsou všechny figurky, kromě mnichů jsou z okolních karet okamžitě bez bodování odstraněny. (Návrat figurek do zásoby hráče, který je umístil).
Chmura