CarcassonneCZE @CarcassonneCZE Discord RSS

Vítejte na fóru věnovanému deskové hře Carcassonne! x


Avatar
OSTATNÍ DESKOVKY TM: 2. rozšíření - Venuše (Venus Next)
téma založeno uživatelem Eldenroot - 12.3.2018, 20:10

Uživatele, kteří přidali do tohoto tématu příspěvek: [ZRUŠIT filtrování příspěvků]
Eldenroot 1
#1
Druhé rozšíření s názvem Venuše pro deskovou hru Mars: Teraformace.

[Obrázek: iv9afdD.jpg]

Pro začátek pár slov a popis ze Zatrolených her (zdroj: 

[Pouze registrovaní a přihlášení uživatelé mohou zobrazit URL odkazy - klikněte ZDE pro přihlášení/registraci.]

)
Citace:Teraformace Marsu úspěšně započala, a tak se lidé rozhodli poohlédnout i jinde. Kolonizace Venuše se pro Světovou vládu jeví jako další důležitá mise pro rozvoj naší civilizace. Teraformace této horké nehostinné planety ale nebude snadný úkol. Atmosférický tlak na povrchu dosahuje 9 MPa a teplota až 470 °C díky oxidu uhličitému, který tvoří téměř 97 % venušského „vzduchu“. Kdo by se ale nechtěl vznášet v oblacích tvořených kyselinou sírovou?Venuše je název druhého rozšíření pro strategickou hru Mars: Teraformace. Při hře s Venuší se hráči mohou účastnit teraformace a osídlování této planety a dalších míst ve vnitřní Sluneční soustavě. Hráči zběhlí v hraní základní hry nebudou mít s Venuší mnoho potíží, jelikož toto rozšíření přináší jen minimum nových pravidel. Hra obsahuje herní plán Venuše, který se položí vedle plánu Marsu. Je na něm pouze jedna stupnice, jež vyjadřuje celkovou úroveň teraformace Venuše, a dále čtyři speciální pole vyhrazená pro pevně daná města. Dvě z nich se týkají samotné Venuše, a to Stratopolis - město vysoko v oblacích - a Maxwellova základna, umístěná na životu nepřátelském povrchu planety. Dalším speciálním městem je Město Úsvitu, které symbolizuje kolonizaci Merkuru, planety nejblíže Slunci. Posledním městem na plánku je nám nejbližší Metropole Luna, nacházející se na Měsíci.Rozšíření dále obsahujě 49 karet projektů (z nich čtyři jsou karty pro výše zmíněná speciální města) a 5 karet korporací, ze kterých je většina nějak spjata s Venuší. Část karet nese nový symbol kategorie Venuše. Před započetím partie se můžete rozhodnout, jestli každý hráč dostane na výběr z jedné korporace z tohoto rozšíření a jedné ze základní hry, nebo dvě náhodné korporace ze všech smíchaných dohromady.Hra přináší nový typ herní suroviny - levitující plošiny. Plošiny mohou posloužit k nejrůznějším věcem, od teraformování Venuše, přes zisk peněz až po zisk vítězných bodů. Plošiny bývají občas charakterizovány jako univerzálnější mikroby ze základní hry.Pro vyváženost je do hry přidán jeden nový čestný titul a jedná nová soutěž. Jejich destičky se položí na hlavní herní plán Marsu a jsou dalšími cíli, na které se mohou hráči soustředit. Titul Král plošin může získat ten, kdo na svoje karty nasbírá alespoň sedm jednotek plošinSoutěž Expert na Venuši vyhraje ten, kdo bude mít na svých vyložených kartách nejvíce symbolů Venuše. I přesto, že tak ve hře bude šest titulů a šest soutěží, je stále možné získat nejvýše tři tituly a vyhlásit tři soutěže.Konec hry není Venuší nijak ovlivněn (vyjma sólo hry). Hra stále končí na konci generace, v níž hráči dosáhli maxim tří hlavních parametrů teraformace Marsu (teplota, oceány, kyslík). V sólo hře je třeba dosáhnout i maxima na stupnici teraformace Venuše. Novinkou je zavedení Solární fáze na konci každé generace po skonční produkční fáze - pokud nejsou splněny podmínky konce hry, začínající hráč v aktuální generaci vybere jeden ze čtyř faktorů (teplota, oceány, kyslík, Venuše) a jménem Světové vlády jej zvedne o jeden díl. Venuše rozšiřuje možnosti hráčů a přivádí tak k životu nové herní strategie. Hraní s tímto rozšířením obohacuje základní hru, aniž by se ale prodloužila herní doba nebo výrazně zvýšila komplexnost.

A pár mých slov a postřehů z hraní tohoto rozšíření:
Oproti prvnímu rozšíření přidává tento dodatek hlavně nové karty projektů a korporací, které rozšiřují původní možnosti základní hry a zároveň ji obohacují o nové taktiky a nevyzpytatelné situace. Konečně se rozšířilo množství karet s organismy a má smysl založit vítěznou strategii právě na nich (pokud samozřejmě padnou potřebné karty a ještě lépe korporace a vaši protihráči nebudou mít více es v rukávu než máte zrovna vy). Osobně nehrajeme s novým pravidlem zavedení "Solární fáze" - tato možnost je popsána i v pravidlech, za což jsem moc rád. Aplikace nového pravidla "Solární fáze" značně urychluje hru a zkracuje celkovou herní dobu zhruba o třetinu v závislosti na počtu hráčů, což se vyplatí pro kratší partie hlavně ve dvou hráčích. Krom toho některé nové karty projektů dokáží hru sami o sobě o něco urychlit pokud se dotyčnému hráči podaří sesbírat určité kombinace karet za určitých okolností a fáze hry (ano, je to opravdu o náhodě a o dovednostech hráčů se rychle adaptovat na nově vzniklé herní situace). Rozšíření Venuše se pro nás stalo nutností a již bez něj nehrajeme. Naučení nových pravidel a prvků je otázkou pár minut, za ty nové možnosti a zábavu to opravdu stojí. Přirovnal bych to jako k prvnímu rozšíření pro modrý Carcassonne, bez kterého si mnozí z nás už Carcassonne nedokáží představit.
[-] 1x   Chmura




Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)