90 Příspěvky: Poděkování obdrženo:46 MeeplePointy: 8/2022 Registrace:
MeeplePointy (MP): 0,15 MP
25.12.2022, 17:02
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 7.7.2023, 7:34 uživatelem šmoula.
Důvod úpravy: Vyřešeno
)
Ježisko mi včera nadelil Duchov z Carcassone a po prečítaní návodu mám dve otázky (možno som odpoveď na ne prihliadol, v takom prípade sa ospravedlňujem):
- rozdeľuje cesta hmlu, tak ako rozdeľuje cesta lúky?
- čo sa stane, ak nestihnem prísť ku psovi skôr ako sa mi minie kôpka? Prehral som, alebo sa pokračuje ďalej, len psa už nebudem môct využiť?
Vďaka
920 Příspěvky: Poděkování obdrženo:1 658 MeeplePointy: 4/2014 Registrace:
Severovýchod (Česká republika)
MeeplePointy (MP): 0,2 MP
25.12.2022, 18:06
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 25.12.2022, 18:07 uživatelem peťul.)
- Cesta mlhu nerozděluje!
- Pokud se do poslední kartičky hromádky nepodaří překročit nebo dosáhnou psa hra končí.
90 Příspěvky: Poděkování obdrženo:46 MeeplePointy: 8/2022 Registrace:
MeeplePointy (MP): 0,15 MP
Ďakujem, i keď tie odpovede ma nepotešili
Ešte jedna doplňujúca otázka na uistenie - v návode kooperatívnej hry sa píše, že hra končí prehrou, ak "k hernému plánu nie je možné priložiť žiadnu ďalšiu kartičku" - predpokladám správne, že sem spadá aj situácia, keď sa minú kartičky?
Pretože pri gramatickom výklade by malo ísť len o situáciu, keď "ďalšiu" kartičku mám, ale nie je ju kam priložiť... Predsa len, keď sa kartičky minú, už nie je žiadna "ďalšia" kartička a teda podmienky prehry naplnené neboli.
920 Příspěvky: Poděkování obdrženo:1 658 MeeplePointy: 4/2014 Registrace:
Severovýchod (Česká republika)
MeeplePointy (MP): 0,2 MP
25.12.2022, 23:48
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 26.12.2022, 0:02 uživatelem peťul.)
Ano, pokud až s poslední kartičkou hromádky získáš body kterými překročíš stanovený počet bodů hra pokračuje normálně dál (hra končí až v okamžiku kdy hráč na začátku svého tahu nemůže vzít další kartičku).
Podobné je to s duchy - Pokud jsou v banku např. poslední dva duchové a ty ve svém tahu potřebuješ umístit 2 duchy, hra ještě nekončí (protože v banku byl dostatečný počet duchů). Pokud další hráč ve svém tahu musí umístit duchy (a v banku už žádní nejsou) hra až teprve teď končí. Může se tedy stát že několik tahů zahrajete i s nulovým počtem duchů v banku.
Obě tyto krajní situace umožňují hráčům udržet se ve hře.
90 Příspěvky: Poděkování obdrženo:46 MeeplePointy: 8/2022 Registrace:
MeeplePointy (MP): 0,15 MP
(25.12.2022, 23:48)peťul Napsal(a): hra končí až v okamžiku kdy hráč na začátku svého tahu nemůže vzít žádnou kartičku
Lenže toto medzi situáciami kedy hráči prehrajú nie je - tam je napísané, že len keď nemôže priložiť ďalšiu. Pravidlá nehovoria o tom, čo keď neexistuje žiadna ďalšia, hovoria iba o tom, že sa nerobí záverečné vyhodnotenie.
Znamená situácia, keď nie sú už žiadne kartičky na prikladanie, prehru?
920 Příspěvky: Poděkování obdrženo:1 658 MeeplePointy: 4/2014 Registrace:
Severovýchod (Česká republika)
MeeplePointy (MP): 0,2 MP
(26.12.2022, 0:02)hepyno Napsal(a): Znamená situácia, keď nie sú už žiadne kartičky na prikladanie, prehru?
Ano, hra tímto končí a hráči prohrávají.
90 Příspěvky: Poděkování obdrženo:46 MeeplePointy: 8/2022 Registrace:
MeeplePointy (MP): 0,15 MP
Hej, našiel som - moje úvahy sa týkali textu na s. 6 návodu, ale na s. 12 v zhrnutií pravidiel je uvedené, že o prehru ide aj vtedy, keď už nie sú kartičky v doberacej kôpke.
920 Příspěvky: Poděkování obdrženo:1 658 MeeplePointy: 4/2014 Registrace:
Severovýchod (Česká republika)
MeeplePointy (MP): 0,2 MP
(26.12.2022, 1:20)hepyno Napsal(a): Hej, našiel som - moje úvahy sa týkali textu na s. 6 návodu, ale na s. 12 v zhrnutií pravidiel je uvedené, že o prehru ide aj vtedy, keď už nie sú kartičky v doberacej kôpke.
Situace je stejná, pokud hráč táhne poslední kartičku (hromádky nebo celé hry) a na konci jeho tahu není na počítadle bodů požadovaný počet bodů - hráči prohrávají.
|