3 Příspěvky: Poděkování obdrženo:0 MeeplePointy: 7/2019 Registrace:
West-Vlaanderen (België / Belgique / Belgien)
MeeplePointy (MP): 0 MP
7.7.2019, 13:12
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 24.1.2022, 13:16 uživatelem Bumsakalaka.)
Může fantom cvičit akrobacii?
Když se podívám na pravidla ve wikicarpedii, řekne to, s Big Top - další expanze, "Pouze normální velikost může být součástí velikosti pyramidy. Ani velká velikost (Exp. 1) ani žádná jiná čísla nejsou povolena."
Když se ale podíváte na to, jak fantom funguje, funguje to stejně jako normální meeple. Fantom lze použít jako druhou dřevěnou figurku na dlaždici.
Pokud můžete použít fantom. Mohl byste pak na pyramidu umístit normální meeple a pak fantom?
6 310 Příspěvky: Poděkování obdrženo:8 332 MeeplePointy: 10/2014 Registrace:
Jihozápad (Česká republika)
MeeplePointy (MP): 1,06 MP
7.7.2019, 18:02
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 7.7.2019, 18:15 uživatelem Chmura.)
CITACE PRAVIDEL:
"Hráč, který je právě na tahu může tuto figurku postavit na právě vyloženou kartičku. Smí tedy v tomto tahu nasadit dvě figurky do různých území na téže kartičce. Pokud hráč získá fantoma zpět do své zásoby, může jej v dalším tahu znovu použít.
Fantom může být nasazen také samostatně a hraje se s ním stejně jako se základní figurkou."
TO ZNAMENÁ:
1. Fantoma lze použít do pyramidy, ale jen místo klasické figurky!
2. Nelze použít figurku + fantoma! PROTOŽE SE JEDNÁ O STEJNÉ ÚZEMÍ (oblast)!
Chmura
93 Příspěvky: Poděkování obdrženo:58 MeeplePointy: 1/2017 Registrace:
Střední Morava (Česko)
MeeplePointy (MP): 0 MP
(7.7.2019, 18:02)Chmura Napsal(a): 2. Nelze použít figurku + fantoma! PROTOŽE SE JEDNÁ O STEJNÉ ÚZEMÍ (oblast)!
Není tu pro fantoma vyjímka, protože normálně na stejné území 2 panáky dát nelze, zatímco atysti jsou až 3 na jednom místě, jen se ptám, jestli tam je přímo napsané, že ho tam dát nelze najednou
L.H.![[Obrázek: green-meeple.png]](https://www.carcassonneforum.cz//images/meeple_smilies/green-meeple.png)
6 310 Příspěvky: Poděkování obdrženo:8 332 MeeplePointy: 10/2014 Registrace:
Jihozápad (Česká republika)
MeeplePointy (MP): 1,06 MP
10.7.2019, 0:30
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 10.7.2019, 0:32 uživatelem Chmura.)
Umístění figurky jako artisty:
-Na kartiku s cvičištěm artistů se umisťují figurky postupně (tzn. po jedné). První figurka může přijít na právě přiloženou kartičku se cvičištěm a další pak následují po přiložení sousedních kartiček.
Umístění figurky fantoma:
CITACE PRAVIDEL:
"Hráč, který je právě na tahu může tuto figurku postavit na právě vyloženou kartičku. Smí tedy v tomto tahu nasadit dvě figurky do různých území na téže kartičce".
____________________________________________________________________________________________________________
To znamená:
Podle pravidel pro použití figurky fantoma nelze tedy použít klasickou figurku a fantoma najednou!
PROTOŽE SE JEDNÁ O STEJNÉ ÚZEMÍ (zde se jedná o stejné cvičiště artistů)!
____________________________________________________________________________________________________________
V pravidlech pro rozšíření Družina to samozřejmě napsané není, ale vše vyplývá s citace pravidel tohoto rozšíření. -Samotné rozšíření Družina vyšlo v roce 2011 a je primárně určeno pro původní edici hry.
-Rozšíření Cirkus bylo vydáno až v roce 2017!
Chmura
93 Příspěvky: Poděkování obdrženo:58 MeeplePointy: 1/2017 Registrace:
Střední Morava (Česko)
MeeplePointy (MP): 0 MP
Značný odstup vydání těhto rozšíření a absence popisu jejich přímé interakce mě vede k tomu, že je tu jistá nutnost ve vlastní úpravě pravidel, pokud vím, až do vyjití cirkusu nebylo běžně možné dát více figurek na obsazené území (kromě kruhů v obilí)
L.H.![[Obrázek: green-meeple.png]](https://www.carcassonneforum.cz//images/meeple_smilies/green-meeple.png)
6 310 Příspěvky: Poděkování obdrženo:8 332 MeeplePointy: 10/2014 Registrace:
Jihozápad (Česká republika)
MeeplePointy (MP): 1,06 MP
10.7.2019, 19:08
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 10.7.2019, 19:13 uživatelem Chmura.)
Já to sice podle pravidel vidím jinak, ale když si myslíš, že je to jinak...
Hraji-li s Fantomem mám za to, že cvičiště artistů je pouze jedna oblast i když je zde možné postupně umístit až tři figurky. Mohu si tedy vybrat zda umístím figurku na cvičiště a fantoma do jiné oblasti tzn. do města na cestu a případně na louku.
Bylo zde zmiňované rozšíření kruhy v obilí, ale i zde není zmiňována hra s Fantomem. Fantoma zde lze použít pouze místo klasické figurky.
___________________________________________________________________________________________________________
Zmiňovaný rozdíl ve vydání jsem zmínil pouze pro to, že v pravidlech nemůže být zmíněna žádná interakce s pravidly 10. rozšíření.
___________________________________________________________________________________________________________
Samozřejmě nikomu nebráním, aby hrál podle svého a svých pravidel.
Chmura
93 Příspěvky: Poděkování obdrženo:58 MeeplePointy: 1/2017 Registrace:
Střední Morava (Česko)
MeeplePointy (MP): 0 MP
kruhy v obilí jsem zmínil jen kvůli možnosti dávat figurky na již obsazené místo, jinak si vybavuju pouze létací stroj, který se dá stejnak použít jen jednou, zkrátka je asi na každém, jak si, ne zcela jasná pravidla, vyložit.. já fantoma bohužel nemám, takže se osobně tímto trápit nemusím, ale možná je někde nějaké oficiální pravidlo (třeba nějaké ligy nebo něco takovýho), kde by bylo možné najít jistotu
L.H.![[Obrázek: green-meeple.png]](https://www.carcassonneforum.cz//images/meeple_smilies/green-meeple.png)
3 092 Příspěvky: Poděkování obdrženo:3 333 MeeplePointy: 2/2014 Registrace:
South Moravian (Czechia)
MeeplePointy (MP): 0,83 MP
Co na to annotated rules?!
214 Příspěvky: Poděkování obdrženo:469 MeeplePointy: 12/2020 Registrace:
MeeplePointy (MP): 0,1 MP
Ahoj, tak právě poprvé vyzkoušeno rozšíření Cirkus a jen pro info a klid mojí duše... Pochopili jsme to dobře že pokud se cvičiště artistů neuzavře (pyramida) nelze cvičiště vyhodnotit a panáčci zůstávají až do konce hry na cvičišti? jinak celkem zajímavé rozšíření
1 554 Příspěvky: Poděkování obdrženo:1 078 MeeplePointy: 3/2020 Registrace:
Trenčiansky kraj (Slovensko)
MeeplePointy (MP): 0,6 MP
Ano, s tym cviciskom je to otrava, ale je v tom kopec bodov. Takze niekedy sa tam panacikovia zaseknu :D
V tom pripade Carcassonne: Věž (Nová edice) , Carcassonne: Oslava 15 (Nová edice) , Carcassonne: Hostince a katedrály (Nová edice) alebo Carcassonne: Ruské pohádky (Vodník) prídu vhod...
|