22.4.2021, 1:00
Ve vší úctě se v tom pokusím udělat trochu pořádek. Podmínkou pro započítání bonusu za věž je uzavření města nebo cesty a zároveň umístění figurky na oblast kartičky, kde se věž nachází. Není tedy nutné obestavět věž 8-mi kartičkami (uzavřít ji), aby hráč tento bonus získal. Nerozumím, proč "tazatel" viz. výše ve svém bodě 3) uvádí, že po dokončení města si hráč nebere z uzavřeného území svou figurku zpět a měla by zůstat na svém místě, až do doby, kdy dojde k obestavení věže všemi 8 kartičkami? Tato zóna 8 okolních kartiček kolem věže pouze určuje oblast, ze které se započítává potenciální bonus věže, ale není nutné nejdříve obestavět věž všemi 8 kartičkami, aby si hráč vrátil z dokončeného území figurku zpět do své zásoby.
Důležité k jednoznačnému výkladu pravidel věže je zodpovědět otázku: Má hráč nárok na bonus věže v případě dokončeného území, které se nachází na kartičce s věží, i pokud figurka hráče není umístěna přímo na tomto dokončeném území???
Tedy, aby vznikl nárok na bonus věže, musí být figurka umístěna nejen na kartiku s věží, ale ležet i na tomto dokončeném území...viz. citace pravidel: "Pokud je dokončena cesta nebo město, které obsahuje figurku na kartičce se strážní věží, je nejdříve vyhodnocena strážní věž." Čili právě dokončená cesta nebo město musí obsahovat onu figurku na kartičce s věží, aby se aktivoval bonus. Přičítání bonusu v případě, kdy hráč nestojí na dokončeném území (domácí hraní), ale pouze profituje z pozice figurky na kartičce s věží (tzv. čapí hnízdo), je dle mého v rozporu s pravidly a bonus by se měl vrátit. Jde o typický případ tzv. CARCASSONNE BABIŠ MATRIX SYSTEM, kdy na bonusovou dotaci není nárok a protože věž nemá čapí nohy, je - li rytíř či lupič opravdu poctivý (???), měl by hráč bonus vrátit, i kdyby měl ORANŽOVÉ TRENKY nebo figurku
...
Důležité k jednoznačnému výkladu pravidel věže je zodpovědět otázku: Má hráč nárok na bonus věže v případě dokončeného území, které se nachází na kartičce s věží, i pokud figurka hráče není umístěna přímo na tomto dokončeném území???
Tedy, aby vznikl nárok na bonus věže, musí být figurka umístěna nejen na kartiku s věží, ale ležet i na tomto dokončeném území...viz. citace pravidel: "Pokud je dokončena cesta nebo město, které obsahuje figurku na kartičce se strážní věží, je nejdříve vyhodnocena strážní věž." Čili právě dokončená cesta nebo město musí obsahovat onu figurku na kartičce s věží, aby se aktivoval bonus. Přičítání bonusu v případě, kdy hráč nestojí na dokončeném území (domácí hraní), ale pouze profituje z pozice figurky na kartičce s věží (tzv. čapí hnízdo), je dle mého v rozporu s pravidly a bonus by se měl vrátit. Jde o typický případ tzv. CARCASSONNE BABIŠ MATRIX SYSTEM, kdy na bonusovou dotaci není nárok a protože věž nemá čapí nohy, je - li rytíř či lupič opravdu poctivý (???), měl by hráč bonus vrátit, i kdyby měl ORANŽOVÉ TRENKY nebo figurku
