65 Příspěvky: Poděkování obdrženo:45 MeeplePointy: 12/2016 Registrace:
Moravskoslezsko (Česko)
MeeplePointy (MP): 0 MP
3.12.2016, 23:38
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 24.1.2022, 11:50 uživatelem Bumsakalaka.)
Dobrý den,
dnes poprvé jsem hrála s rozšířením věž a mám několik otázek. Stavět věž můžu akorát na základy věže to jsem pochopila asi dobře. Ale nechápu jestli stavět nebo rozšiřovat věž můžu kdykoliv když vytáhnu jakoukoliv kartičku krajiny (na které nejsou základy věže) a nepoužiji žádného jiného panáčka. A nebo jestli můžu pracovat s věží jen pokud vytáhnu kartičky se základy věže. Na konci hry nám zůstali nějací panáčky vězněni. Ten co je vězní nedostává žádné body na víc při konečném sčítání? Nebo se to počítá jako když vykupuji uvězněnou figurku?
Mockrát děkuji za rady.
6 310 Příspěvky: Poděkování obdrženo:8 332 MeeplePointy: 10/2014 Registrace:
Jihozápad (Česká republika)
MeeplePointy (MP): 1,06 MP
(3.12.2016, 23:38)Jana.Zat Napsal(a): Dobrý den,
dnes poprvé jsem hrála s rozšířením věž a mám několik otázek. Stavět věž můžu akorát na základy věže to jsem pochopila asi dobře. Ale nechápu jestli stavět nebo rozšiřovat věž můžu kdykoliv když vytáhnu jakoukoliv kartičku krajiny (na které nejsou základy věže) a nepoužiji žádného jiného panáčka. A nebo jestli můžu pracovat s věží jen pokud vytáhnu kartičky se základy věže. Na konci hry nám zůstali nějací panáčky vězněni. Ten co je vězní nedostává žádné body na víc při konečném sčítání? Nebo se to počítá jako když vykupuji uvězněnou figurku?
Mockrát děkuji za rady. Takže nejdříve vítej u nás na fóru a jsme rádi za tvoje dotazy.
1. Když si vytáhneš kartičku krajiny (jakoukoli-tedy i bez základů věže) a nepostavíš na ni svojí figurku máš tyto tři možnosti:
• Umístit jeden ze svých dílků věže na kteroukoli kartu krajiny se základy věže.
• Umístit jeden ze svých dílků věže na kteroukoli již rozestavěnou věž.
• Umístit jednu svoji figurku na kteroukoli věž a tím zabránit další stavbě této věže.
2. Za uvězněné panáčky se na konci hry NEDOSTÁVAJÍ ŽÁDNÉ BODY.
ODKAZ NA PRAVIDLA: viz příspěvek č.5 - zde jsou opraveny chyby, které jsou v oficiálních pravidlech!
-Jsme rádi, že můžeme poradit od toho jsme tady!
Chmura
65 Příspěvky: Poděkování obdrženo:45 MeeplePointy: 12/2016 Registrace:
Moravskoslezsko (Česko)
MeeplePointy (MP): 0 MP
4.12.2016, 10:16
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 4.12.2016, 11:19 uživatelem Eldenroot.)
(4.12.2016, 0:04)Chmura Napsal(a): (3.12.2016, 23:38)Jana.Zat Napsal(a): Dobrý den,
dnes poprvé jsem hrála s rozšířením věž a mám několik otázek. Stavět věž můžu akorát na základy věže to jsem pochopila asi dobře. Ale nechápu jestli stavět nebo rozšiřovat věž můžu kdykoliv když vytáhnu jakoukoliv kartičku krajiny (na které nejsou základy věže) a nepoužiji žádného jiného panáčka. A nebo jestli můžu pracovat s věží jen pokud vytáhnu kartičky se základy věže. Na konci hry nám zůstali nějací panáčky vězněni. Ten co je vězní nedostává žádné body na víc při konečném sčítání? Nebo se to počítá jako když vykupuji uvězněnou figurku?
Mockrát děkuji za rady. Takže nejdříve vítej u nás na fóru a jsme rádi za tvoje dotazy. 
1. Když si vytáhneš kartičku krajiny (jakoukoli-tedy i bez základů věže) a nepostavíš na ni svojí figurku máš tyto tři možnosti:
• Umístit jeden ze svých dílků věže na kteroukoli kartu krajiny se základy věže.
• Umístit jeden ze svých dílků věže na kteroukoli již rozestavěnou věž.
• Umístit jednu svoji figurku na kteroukoli věž a tím zabránit další stavbě této věže.
2. Za uvězněné panáčky se na konci hry NEDOSTÁVAJÍ ŽÁDNÉ BODY.
ODKAZ NA PRAVIDLA: viz příspěvek č.5 - zde jsou opraveny chyby, které jsou v oficiálních pravidlech!
-Jsme rádi, že můžeme poradit od toho jsme tady! 
Dobré ráno,
já jsem to rozšíření vyzvedla odpoledne na poště, jen tak na rychlo přečetla pravidla a pustila se do hry. Pro mě se nejlépe pravidla vstřebávají hrou.
Ještě mám dotaz když mám k tomu rozšíření kolo osudu a připočítávám body za figurky v zásobě (myslím že na obrázku to znázorňuje déšť) počítám i zajaté nebo jen svoje???
Když mám rozestavěnou věž, která má první patro a chci zajmout další figurku a ta se nachází na kartičkách 1-4 musím přesto přidat další patro věže nebo můžu jen zajmou figurku???
6 310 Příspěvky: Poděkování obdrženo:8 332 MeeplePointy: 10/2014 Registrace:
Jihozápad (Česká republika)
MeeplePointy (MP): 1,06 MP
4.12.2016, 12:40
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 4.12.2016, 12:43 uživatelem Chmura.)
(4.12.2016, 10:16)Jana.Zat Napsal(a): Dobré ráno,
já jsem to rozšíření vyzvedla odpoledne na poště, jen tak na rychlo přečetla pravidla a pustila se do hry. Pro mě se nejlépe pravidla vstřebávají hrou.
Ještě mám dotaz když mám k tomu rozšíření kolo osudu a připočítávám body za figurky v zásobě (myslím že na obrázku to znázorňuje déšť) počítám i zajaté nebo jen svoje???
Když mám rozestavěnou věž, která má první patro a chci zajmout další figurku a ta se nachází na kartičkách 1-4 musím přesto přidat další patro věže nebo můžu jen zajmou figurku???
1. Citace pravidel: Plískanice – každý hráč získává tolik bodů, kolik má figurek „doma“ (neleží na herní ploše).
-Z toho usuzuji, že se počítají pouze figurky vlastní "které jsou doma" (vlastní figurky které nejsou ve hře - na herní ploše) a ne figuky které jsou ve "vězení" (tedy cizí zajaté figurky).
-Ještě bych se touto cestou zeptal @ peťul a našeho předního odborníka na pravidla jaký na to má názor.
___________________________________________________________________________________________________
2. Ano je třeba přidat dílek věže a pak teprve zajmout figurku!
Citace pravidel:
Umístění dílku a uvěznění figurky
-Kdykoli hráč umístí dílek věže, okamžitě může uvěznit jednu figurku kteréhokoli z ostatních hráčů (ještě dříve než se na konci kola počítají body). Která figurka může být uvězněna, závisí na výšce právě stavěné věže.
Ještě jsem chtěl poprosit téma ohledně pravidel spíše směřovat do diskuze a ne k návodu DĚKUJI! (zároveň prosím o správné zařazení)
Chmura
920 Příspěvky: Poděkování obdrženo:1 658 MeeplePointy: 4/2014 Registrace:
Severovýchod (Česká republika)
MeeplePointy (MP): 0,2 MP
Jen doplním že všechny odpovědi jsou správné a zajaté figurky při hodnocení kola osudu nezapočítávají, pouze vlastní.
65 Příspěvky: Poděkování obdrženo:45 MeeplePointy: 12/2016 Registrace:
Moravskoslezsko (Česko)
MeeplePointy (MP): 0 MP
(5.12.2016, 11:35)peťul Napsal(a): Jen doplním že všechny odpovědi jsou správné a zajaté figurky při hodnocení kola osudu nezapočítávají, pouze vlastní.
Děkuji
11 Příspěvky: Poděkování obdrženo:15 MeeplePointy: 3/2017 Registrace:
Praha (Česko)
MeeplePointy (MP): 0 MP
Zdravím zkušené hráče a využiju tento topic k doplňující otázce:
Může hráč po přiložení kartičky se základem věže položit svou figurku na tyto základy a zabránit tak ostatním stavbě věže?
Nebo se figurka může položit vždy až na dílek/dílky věže?
Radim
6 310 Příspěvky: Poděkování obdrženo:8 332 MeeplePointy: 10/2014 Registrace:
Jihozápad (Česká republika)
MeeplePointy (MP): 1,06 MP
26.3.2017, 15:12
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 26.3.2017, 15:24 uživatelem Chmura.)
Citace pravidel:
Poté, co hráč přiloží kartu do krajiny, má 4 možnosti:
• Hráč může použít veškeré možnosti popsané v pravidlech základní verze či předchozích rozšíření, tedy především umístit svoji figurku na kartu krajiny, kterou právě přiložil.
Nebo může využít jednu ze tří nových možností:
• Umístit jeden ze svých dílků věže na kteroukoli kartu krajiny se základy věže.
• Umístit jeden ze svých dílků věže na kteroukoli již rozestavěnou věž.
• Umístit jednu svoji figurku na kteroukoli věž a tím zabránit další stavbě této věže.
__________________________________________________________________________________________
V pravidlech se přímo píše že hráč může figurku umístit na "kterouloli věž" ne na kartu "se základy věže".
S toho vyplývá: 1 tah - umístit kartu a na ní dílek věže.
2 tah - umístit na dílek věže figurku.
Přímo na "základy věže" na kartičce, samotnou figurku umístit NELZE!
Chmura
11 Příspěvky: Poděkování obdrženo:15 MeeplePointy: 3/2017 Registrace:
Praha (Česko)
MeeplePointy (MP): 0 MP
Díky, pochopili a hráli jsme to tedy správně.
Radim
8 Příspěvky: Poděkování obdrženo:0 MeeplePointy: 7/2018 Registrace:
Moravskoslezsko (Česko)
MeeplePointy (MP): 0 MP
6.7.2018, 22:34
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 5.8.2018, 22:59 uživatelem Chmura.)
Věž - figurka na věži
Ahoj, chtěl bych se zeptat , 1) jestli je možné zablokovat i „vez“ z kostiček, na které jeste není žádná kostička?  Tedy jestli lze ochranit figurku, která je na kartičce společně s grafickým zobrazením pro vez.
2) Proc jsou takové rozdíly mezi novym s starým vydáním? Predevsim v pravidlech. Např. zda-li vez muze, ci nemuze brat figurky pres vynechana, prazdna pole?
3) Můžou se na jedne kartičce ocitnout dvě figurky? Napriklad mohu polozit skrze tajnou chodbu prasatko na karticku k mému sedlakem?
Diky předem
|