Nepřihlášený uživateli, vítej na našem fóru! Pro zpřístupnění všech funkcí, stahování obsahu a přístupu do sekce "Ke stažení" se prosím PŘIHLAŠ nebo ZAREGISTRUJ.
Vítejte návštevníku! Registrovat se
Přihlásit/registrovat se přes:
-Na 6. sraz bych rád vytvořil opět tématické rozšíření, které se bude týkat staré Prahy. Tentokrát jsem zvolil Pražský orloj. Rozšíření by mělo obsahovat 6 kartiček krajiny s městem a orlojem. Dále to bude karta 4x4 rozdělaná na 8 výsečí, které budou určovat různé akce, které se budou týkat jednoho, nebo několika hráčů. Po výseči se bude pomocí herní kostky pohybovat figurka.
-Kartička s orlojem se bude umisťovat podle běžných pravidel. Pokaždé, když některý z hráčů rozšíří město ve kterém je umístěna kartička s orlojem hází kostkou, která určí kam figurka doběhne na "hodinách osudu". V konečném bodování města přináší orloj dalších +5 bodů pro vlastníka tohoto města.
Jednotlivé figury na orloji symbolizují:
PÝCHU
LAKOMSTVÍ
SMRT (pomíjivost času)
ZÁVIST - akce: První hráč ztratí 10 bodů (ihned si je odpočte na počítadle bodů)
SOUCIT - akce: Poslední hráč získá 10 bodů (ihned si je započítá na počítadle bodů)
ANDĚL
ŠTĚDROST -
SKROMNOST
Poznámka:
-Toto je zatím samozřejmě jen nástřel a nebráním se žádnému dobrému nápadu u jednotlivých akcí "hodin osudu". A samozřejmě uvítám každý dobrý nápad na vylepšení tohoto rozšíření.
Tady je ukázka jak by mohla vypadat karta s "Hodinami osudu". Zde je karta ještě bez jednotlivých symbolů. Na každých přesýpacích hodinách bude jeden ze symbolů. Vždy to bude protiklad.
Tak jsem dnes konečně dokončil startovní 4 kartu k rozšíření Orloj!
Vše by mělo fungovat následovně:
Na začátku hry bude na této startovní kartě bude umístěna figurka (mohla by mít bílou barvu) na hodiny s číslem 1. Ve chvíli, kdy bude rozšířeno město ve kterém je umístěna kartička s orlojem a případně může na právě přiloženou kartu umístit svoji figurku. Poté je hra přerušena. A hráč, který tuto kartičku přiložil hází kostkou. O hodnotu, která padne na herní kostce posune bílou figurku na startovní kartě o příslušný počet pozic v případě, že padne číslo větší než 4 figurka projde znovu přes toto číslo na příslušnou pozici.
Nyní následuje akce, které jsou zobrazeny na příslušných přesýpacích hodinách (1 - 4)!
Hráč vybere jednu ze tří variant:
A) Vybere první akci hodin.
nebo,
B) Vybere druhou akci hodin.
nebo,
C) Vybere obě akce hodin
Po dokončení akce přesýpacích hodin, dojde k započtení bodů.
Akce:
1) ANDĚL -
SMRT -
2) PÝCHA -
SKROMNOST -
3) LAKOMSTVÍ -
ŠTĚDROST -
4) ZÁVIST - První hráč ztratí 10 bodů (ihned si je odpočte na počítadle bodů)
SOUCIT - Poslední hráč získá 10 bodů (ihned si je započítá na počítadle bodů)
-Zatím mám rozmyšlenou akci u přesýpacích hodin číslo 4. Jestli má někdo z vás nějaký návrh na příslušné akce, které by odpovídali příslušným vlastnostem tak sem s nimi!
Anděl - hráč vybere jednoho z protihráčů, který může umístit svou figurku na hrací plán, i když není zrovna na tahu.
Smrt - hráč vybere jednu figurku protihráčů, "která musí zemřít". Tzn. vrací se do zásoby daného protihráče.
LAKOMSTVÍ - Hráč si vybere jednoho protihráče a tomu sebere 5 bodů které sobě přidá.
ŠTĚDROST - Všem ostatním hráčům se přidá 5 bodů, ale aktivní hráč může za svoji štědrost hrát ještě jednou.
ANDĚL - hráč vybere jednoho z protihráčů, který může umístit svou figurku na hrací plán, i když není zrovna na tahu.
SMRT - hráč vybere jednu figurku protihráčů, "která musí zemřít". Tzn. vrací se do zásoby daného protihráče.
ZÁVIST - První hráč ztratí 10 bodů (ihned si je odpočte na počítadle bodů).
SOUCIT - Poslední hráč získá 10 bodů (ihned si je započítá na počítadle bodů).
Na posledním srazu jsme hráli s tímto rozšířením. Hra byla poněkud rozpačitá a v jistých ohledech i na můj vkus poněkud dlouhá. Přičítám to na vrub rychlému vývoji tohoto rozšíření (musel jsem to prostě stihnout do srazu... ). Hodně jsem přemýšlel co s tím provést, aby to bylo rychleji hratelné a více méně nezávislé na rozhodujícím rozmaru daného hráče...
Návrh na úpravu pravidel
ANDĚL - můžete podle svojí volby umístit svoji figurku do neobsazené a rozestavěné oblasti. -Vybraný hráč obdrží jednu figurku (své barvy) navíc. Hráč bude mít tedy o jednu figurku při hře více (tímto způsobem lze obdržet maximálně dvě figurky).
SMRT - vyberte jednu figurku protihráče, "která musí zemřít". (Tzn. vrací se do zásoby vlastníka figurky.) - Vybraný hráč odevzdá jednu ze svých figurek zpět do krabice (může to být figurka ze zásoby hráče,
nebo figurka umístěná ve hře).
Hráč bude mít tedy o jednu figurku při hře méně (tímto způsobem může přijít maximálně o dvě figurky).
PÝCHA - vyberte jednoho z protihráčůjeden z hráčů obdrží 1 bod za každou kartičku u své největší oblasti.
Figurka z této oblasti se vrací do zásoby hráče.
SKROMNOST - vyberte jednoho z protihráčů, který obdrží 3 body za kartičku u své nejmenší oblasti.
Figurka z této oblasti se vrací do zásoby hráče.
LAKOMSTVÍ - vyberte jednoho z protihráčůjeden z hráčů přichází o 5 bodů (tyto body sobě přidáte). (Tyto body si ihned započítejte. Protihráč si je naopak odpočítá.)
ŠTĚDROST - všichni protihráči obdrží 5 bodů, ale aktivní hráč hraje ještě jednou.
ZÁVIST - první hráč ztratí 10 bodů (ihned si je odpočtěte na počítadle bodů).
SOUCIT - poslední hráč získá 10 bodů (ihned si je započítejte na počítadle bodů).
Veškeré volby budou určovány pomocí herní kostky! 1) Na začátku hry si hráči vyberou (nejlépe losem) číslo od jedné do šesti
-První hod kostkou určí hráče, kterého se bude tato volba týkat. Naopak druhý hod určí volbu, která bude probíhat (není-li tato volba předem definována).
Co si o tom myslíte? Upravili by jste pravidla jiným způsobem?