CarcassonneCZE @CarcassonneCZE Discord RSS

Vítejte na fóru věnovanému deskové hře Carcassonne! x


Avatar
Tower Bridge - figurkové rozšíření


téma založeno uživatelem Drewie - 8.11.2020, 22:49 |

Uživatele, kteří přidali do tohoto tématu příspěvek: [ZRUŠIT filtrování příspěvků]
Chmura 6 Drewie 11 Eldenroot 2 Kamzik 10 Petr Chytka 1 šmoula 3
#1
Jak píše @Petr Chytka , nespojoval bych rozestavěné a uzavřené město, mostem vznikne jedno město, které se vyhodnotí po uzavření jako jeden celek, v případě sedláka by mělo být započítáno taky jako jedno město.
Odpovědět
#2
Jsem to nevydržel a alespoň si vytiskl náhradu ... snad to co nejdřív vyzkoušíme Nevinný

Přiložené soubory Miniatury
   
[-] 3x   Chmura, Eldenroot, peťul
Odpovědět
#3
(9.11.2020, 20:27)Chmura Napsal(a): Zde jsou rozměry figurky, pro nedočkavé!

Juchůůů ... mám to v měřítku Vítěz
[-] 1x   Chmura
Odpovědět
#4
Tak jsme to vyzkoušeli a narazili na jednu situaci (viz foto) - zelený ukončil část města vpravo od řeky. Aby uchránil suroviny, chce odebrat Tower Bridge (domluvili jsme si na začátku, že bude most "cestovní", jak to navrhoval @šmoula ):
1 - může si most nechat u sebe v zásobě, protože ho momentálně nemůže umístit? Za sebe odpověď ano.
2 - co stavitel - zůstane ve městě, kde není rytíř. Měl by jít podle mě zpět do zásoby a město bude jako neobsazené.

Přiložené soubory Miniatury
   
Odpovědět
#5
Pokud by se uzavřely obě část města spojené mostem, už by zůstal na místě až do konce hry a bylo by vytvořené jedno město - jak uvádí @šmoula  , problém by nastal při hře krále, kdy se hraje o největší město.
Odebrat most by šlo pouze v případě kdy:
- nepoložím žádného meepla, neodebírám nedokončeného mnicha
- odebráním mostu musí zůstat alespoň jedno z měst neuzavřené
- odebrat a manipulovat s mostem může jen jeho majitel
- louka pod mostem je průchozí, most ji nedělí na dvě nebo více části
- most nemůže nikdo jiný zlikvidovat - jak uvádí @šmoula 

Napadá vás ještě něco?
Odpovědět
#6
K tomu názvu mostu - je fakt, že londýnský most nás až tak netáhne, takže ho klidně můžem prohlásit za francouzský.
Ve Francii je spousta historických mostů, tak teď už jen zvolit, který to bude. Což může být trošku oříšek, protože ty jejich názvy jsou někdy dost krkolomné - tedy alespoň pro mě jakožto totálně neznalého francouzštiny. Myslí si svoje
Třeba Port Julien, Avignonský most (i když toho je jen kousek), Le Pont du Diable - ten je takovej malej, starej ... atd atd atd
Odpovědět
#7
Francie je velká, najdem něco, co nám půjde na jazyk Smíšek

Náš dnešní souboj včetně mostů a dvojkaret německé hrady - foto jen část kde jsou mosty.
Mimochodem - francouzské Carcassonne + německé hrady + anglický most (zatím anglický) ...

(14.11.2020, 0:34)Drewie Napsal(a): A co takový starý most :) Pont Vieux

[Pouze registrovaní a přihlášení uživatelé mohou zobrazit URL odkazy - klikněte ZDE pro přihlášení/registraci.]



Nebo most Velentré:

[Pouze registrovaní a přihlášení uživatelé mohou zobrazit URL odkazy - klikněte ZDE pro přihlášení/registraci.]


Tak Velentré super, vypadá nádherně a vzhledem hezky zapadá do hry! Palec nahoru

Přiložené soubory Miniatury
   
Odpovědět
#8
(15.11.2020, 19:09)Drewie Napsal(a): Zrovna jsem tu modeloval vzorový příklad do pravidel a potřebuju si ujasnit, že zrovna v tuhle chvíli už přesunutí figurky mostu (jakkoliv ho budeme nazývat) už vlastně není možné. A to proto, že žlutý právě uzavřel i druhé město.
Pokud si to myslím správně, musím si tu vytvořit něco jiného Usměvavý
Já myslím, že je to tak, jak píšeš - město je uzavřené jako celek, hotovo, spočítat body.

Ještě další věc:
- vložený most má postavení jako rytíř (?), tedy postavením mostu už mám v tomto spojeném městě jednoho rytíře (?).
- pokud ano, můžu k němu přidat stavitele (?) aniž by tam byl "standartní" rytíř (?)
- v uvedeném případě od @Drewie - žlutý by získal celé město, protože tam má rytíře a most (?)
- pokud by něměl most hodnost "rytíř", mohl by ho pak i s mostem sebrat někdo jiný (?)


My to právě hráli tak, že most je jako rytíř s bonusem, že ho můžu odebrat a rozdělit si tak v případě ohrožení města (v tom případě musí zůstat jedno z měst po odebrání mostu okamžitě jako uzavřené). Tedy most s hodností rytíř, dalšího rytíře si můžu přidat jen podle základních pravidel (spojením více částí).

Čímž vlastně odpovídám na otázku, zda je město zabrané jen mostem - za mě ano.
Odpovědět
#9
(15.11.2020, 22:06)Drewie Napsal(a): Most není přímo rytířem tak jak ho popisují pravidla, má jen sílu 1 rytíře.
Abys mohl dát do města stavitele musíš do něj nejdřív "nainstalovat" opravdového rytíře podle pravidel.
Na obrázku má sice žlutý rytíře a most (takže sílu 2), ale modrý tam má starostu (erby jsou 4), tudíž město získává modrý.
Omlouvám se, nevšiml jsem si, že je modrý starosta, tím se situace mění.
Odpovědět
#10
Podle mě se může most použít ve všech základních i spin-off edicích, kde je možné spojit město, vesnici, buš atd. jak píše i @šmoula .
Co se týká názvu, mě se Valentré líbí, i když tomu říkáme prostě "most".
A grafickou úpravu návodu bych nechal na @Drewie , který se o něj nejvíc zasloužil, nevím jak moc je to komplikované, asi jde už jen o drobnější kosmetické úpravy.
Odpovědět


Pravděpodobně související témata…
Téma Autor Odpovědi Shlédnuto Poslední příspěvek
  Tower Bridge of London -figurka k rozšíření Chmura 8 1 268 9.11.2020, 22:12
Poslední příspěvek: Chmura



Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)