CarcassonneCZE @CarcassonneCZE Discord RSS

Vítejte na fóru věnovanému deskové hře Carcassonne! x


Avatar
Carcassonne kartičkář (C-architekt)


téma založeno uživatelem šmoula - 9.3.2021, 16:43 |

Uživatele, kteří přidali do tohoto tématu příspěvek: [ZRUŠIT filtrování příspěvků]
Bumsakalaka 10 Chmura 11 CrunchSK 10 Eldenroot 5 Kamzik 2 Masery 2 Mati 6 Silveralius 2 šmoula 21 xwinte00 3 Zdeněk 1
#1
Čas od času se mě někdo zeptá v čem maluji kartičky - odpovím v GIMPu. Je to mocný nástroj (alternativa Photoshopu), ale začátky můžou být složitější a kvůli pár kartičkám to může člověka odradit... Proto jsem se rozhodl udělat jednoduchou aplikaci pro tvorbu kartiček. V tomto C-architektu (lepší název mě fakt nenapadl) by pro každého neměl být problém udělat kartičku dle svého výběru.
Základem jsou datové soubory, které budu postupně doplňovat, nebo šikovnější z vás můžete sami dodělat.
Zde odkaz na stažení viz příloha.
Co se týče ovládání tak levým tlačítkem výběr, znovu levým pohybování a pravým zrušení výběru. Chce to vyzkoušet Mrknutí Případné dotazy a požadavky na ostatní prvky mi prosím pište do SZ.Mrknutí
Tak přeji hodně štěstí při tvorbě kartiček - možná to někomu pomůže Mrknutí
pozn.: jedná se o holou aplikaci bez datových souborů - ty je potřeba stáhnout/aktualizovat v rozbalovací liště kliknutím na ozubené kolečko vpravo nahoře.
Datové soubory (obrázky ve fotmátu png) jsou průběžně doplňovány. Tímto bych rád poděkoval @Mati a @xwinte00 za průběžné posílání těchto obrázků pro jednotlivé edice Usměvavý

Přiložené soubory Miniatury
       

.zip   C-architekt.zip (Velikost: 12,73 MB / Nahráno: 11.5.2021, 13:15 / Stažení: 11x)
.zip   C-architekt2.zip (Velikost: 13,65 MB / Nahráno: 29.7.2021, 11:00 / Stažení: 40x)
#2
Důležité je mít v obrázku "alfa kanál" - průhlednost.
Skicar nevím co umí. Ale zkus tam najít třeba v možnostech exportu tu Alfu. Není to zase až taková věda, ale je to v tomto případě nutnost.
Pokud potřebuješ "zkrátit" některý objekt, tak ho můžeš překrýt tou částí louky (čtverec nebo kruh) i když ne vždy to jde...
Pokud by někdo chtěl přidat do kartičkáře objekt tak dejte vědět (klidně přes discord).
Aktuálně už mám hotovou verzi, která obsahuje online aktualizaci datových souborů, takže pokud přidám další objekty, tak se vám to hned v prográmku promítne Usměvavý
Jen zjišťuji, že pro každou edici je těch objektů sakra hodně Velký úsměv
Odpovědět
#3
@xwinte00 - lovci a sběrači V1 klidně doplním, jen mít skeny v 300dpi. Chtěl bych tam mít většinu spin-off (aspoň ty, který se normálně hrávají).
@"[email protected]" - ale nakonec se to kartička povedla, vypadá dobře. Jak píše @Bumsakalaka, tak u té původní je pod mostem částečná průhlednost.
@Eldenroot - toto tam již je Mrknutí
Odpovědět
#4
(13.3.2021, 13:20)Eldenroot Napsal(a): To uložení projektu by bylo skvělé!

JJ to asi jo Usměvavý dodělám jen nějaky další objekty (stará edice, lovci a sběrači 1, ...) a pak na to mrknu. Viděl bych to jen jako texťák, kde budou uvedeny jednotlivy vrstvy s parametrama (pozice, velikost, rotace ...)
Odpovědět
#5
Do prvního příspěvku přidán zip s aktuální apkou (snad nevadí 15mega). Jedná se o apku bez png souborů - ty je potřeba stáhnout přímo z ní.
Můj aktuální cíl:
- přidat další png soubory ktery budete moci stáhnout
- poté přidat uložit a načíst kartičku, upload vámi vytvořených objektu ke mně, možnost stahovat jen určité edice....
Odpovědět
#6
(17.3.2021, 15:34)Zdeněk Napsal(a): Už taky testuju kartičkář a zatím dost dobrý! Hodně se mi líbí možnost přidávat si vlastní obrázky  Nevinný

To jsem rád. Pokud někdo přídá svoje objekty a bude se chtít s němi podělit i s osatními, tak nechť mi je pošle a já je zařadím do "oficiální datbáze" Usměvavý
Edice se budu smažit průběžně doplňovat, ale i když je teď u nové_edice přes 100 objektů, tak zdaleka nejsou všechny, takže si určitě dovedete představit kolik jich bude celkem napříč všemi edicemi Velký úsměv , takže to ještě nějakou dobu potrvá, ale pomoc je vítána Usměvavý plus mi klidně dejte vědět jakou edici preferujete, abych věděl co dělat prioritně Mrknutí
[-] 2x   Fanny, Zdeněk
Odpovědět
#7
(18.3.2021, 12:22)Mati Napsal(a):  

Jen dodám, že špatný odstín byl způsobený špatným skenem (sken jsem stahoval z BGG). Objekty které jsem tvořil, tak na původním pozadí (také z BGG) vypadají dobře, ale po vytištěné asi neodpovídají skutečnostem. Na @Mati ho pozadí ( hihi  Vítěz ) to vypadá hůř no... Takže jak psal - použijeme odstín odpovídající realným kartičkám.
Tímto děkuji @Mati za pomoc při tvorbě objektů. 
Pokud by někdo našel další nesrovnalost, tak dejte prosím vědět (řekl bych, že i šmoulové jsou jen lidi, ale asi to tak není Velký úsměv).
Odpovědět
#8
V prním příspěvku aktualizace.
-Opraveny nahlášeny chyb
-možnost uložit a načíst kartičku
+nějaky drobnosti...


----už moc nevím co dál, takže hurá do přidávání objektů Usměvavý
[-] 2x   Chmura, Eldenroot
Odpovědět
#9
(20.3.2021, 0:59)Silveralius Napsal(a): Musím říct, že to vypadá moc pěkně :)
Pokud chceš možnosti na další věci :)
Tak co třeba možnost více kartiček vedle sebe? :) Třeba jako kartička hradu nebo kolo štěstí? :)
Různé konfigurace 1:2, 2:2, 3:3 apod.? :)
Nemám s Godot enginem žádné zkušenosti tak nevím jak obtížné to bylo :D Něco podobného jsem naposledy programoval v Javě a to ještě v "základní" javě :D

No export kartičky probíhá výřezem oblasti z programu (něco jako screenshot). Velikost kartičky je 578px = při 300dpi 4,9cm (2mm na každé straně přesah). Ale kartička o velikosti třeba 2x2 se do prostoru hold nevyleze.
Takže buďto to nechat tak jak to je, nebo zvýšit rozlišení (kde můžou některé monitory narazit), nebo se ještě zkusím podívat po jiném řešení...

Ale když nad tím přemýšlím, tak objekty co máme jsou na jednu kartičku A nevím jak by na sebe cesty s města navazovaly... Za mě bych to nechal tak...
Odpovědět
#10
Chce to vyřešit "jmenou konvenci", ať v tom máme pořádek. Takže bych u oblasti jako je město, cesta atd navrhoval:
abbbccc(ddd)eee.png , kde:
a - počet oblasti na straně kartičky (1-4)
bbb - oblast (město, cesta, řeka, les...)
ccc - nepovinný doplněk ( řeka_konec, cesta_konec)
ddd - pořadové číslo (není možné mít 2 objekty (soubory) stejně pojmenované)
eee - v případě fan objektu (např. kokos v jižním moři) se uvede "fan"
Takže např. 1cesta_konec(1)fan.png
Jde o to, aby se v seznamu objektů dalo dobře orientovat.
Dále bych vše sjednotil na jednotné číslo, vč záložek.
Přiznám se, že jak jsem ti tvořil, tak mi to tak nějak nedošlo...
Jakmile se dohodneme, tak to tak nastavím a bude potřeba celou db stáhnout znovu + uložené kartičky nepůjdou znovu načíst (jiné názvy souborů Smutný )

Připomínky, nápady a další věci ohledně tohoto jsou vítány ...
[-] 1x   Eldenroot
Odpovědět




Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 4 host(ů)